maart 28, 2024

Groenhuis

Groenhuis is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Spelers Nederlands elftal in Qatar ‘lezen we samen de Bijbel’

Spelers Nederlands elftal in Qatar ‘lezen we samen de Bijbel’

Nederland plaatste zich voor de kwartfinales Qatar FIFA Wereldbeker 2022 Op 9 december treffen ze ook Argentinië voor een plek in de halve finale.

Meest ervaren spits Memphis Depay wordt door coach Louis van Gaal omschreven als “een buitengewone speler” en “zeer belangrijk voor dit team, niet alleen als voetballer maar ook als mens”. Debe scoorde een van de drie doelpunten die de VS in de vorige ronde naar huis stuurden.

Maar de leiding van Memphis Nederland Ook het voetbalelftal is hoopvol. Depay is Een overtuigd christen Zoals hij een Nederlandse krant vertelde, bekeerde hij zich in 2016 Volkskrant.

“Ik ben ten goede veranderd, God was altijd aan mijn zijde, voordat ik er niet voor hem was.”

In Qatar legde Depay op een persconferentie uit dat hij zijn doelpunten met bedekte oren viert.

“Ik sluit me af van alles en wijs naar de hemel. Hieruit blijkt dat ik de Bijbel lees en leef in het woord van Jezus. Ik ben doof en blind geworden voor wat de buitenwereld zegt.”

De jonge Cody Copco volgde op het veld, niet verrassend. Hij is ook christen.

“Ik probeer elke dag de Bijbel te lezen, ik bid elke dag, ik ga graag naar de kerk, ik lees veel boeken over geloof”, zei hij. Hij deelt vaak bijbelverzen Instagram-profielZoals deze passage in 1 Tessalonicenzen 5:6-18.


Samen met leeftijdsgenoten de Bijbel lezen

Debe en Kapko leiden allebei een bijbelstudie voor Nederlandse militairen in Doha Yahoo Nieuws. Ongeveer 15 spelers wonen een christelijke bijeenkomst bij, delen bijbelverzen, passen ze toe op hun situatie en nemen de tijd om te bidden voor hun strijd en druk tijdens het WK voetbal.

READ  Dutch Boy ® Paints is een aanvulling op de Veranda- en Vloerverfcollectie

Sprekend over deze disciplines, legt Cody uit: “We praten vaak over ons geloof. Hoe we de passages van de Bijbel begrijpen die situaties in het leven beschrijven. Het creëert een band tussen onze medemensen, zelfs als sommigen van ons niet veel over elkaar weten. . Nog.”

Coach Van Gaal wordt niet geacht deel te nemen aan de bijeenkomsten. Een tijdje terug, zei hij in een tv-programma Hoge Boogschutters Het verlies van zijn eerste vrouw: “Als je vrouw alles doet om te leven en zo’n goede vrouw is… waar is God dan?”

Maar anderen in het team hebben zich onlangs tot het christendom bekeerd. Dit is het geval met Denzel Dumfries die ook scoorde tegen USA. spreekt VolkskrantHij zei: “Kody Kapko is erg religieus en we hebben de afgelopen dagen veel met hem gebeden en hij heeft zijn geloof met ons gedeeld en hoe hij zichzelf daarin ziet. [worship] De sessies waren geweldig, het gaf me veel kracht en ik ben erg dankbaar.”

Wood Wekhorst, een andere spits, ontdekte het christelijk geloof toen hij door zijn geboorteplaats Born liep.

“Er was een kleine kerk en ik ging ernaar kijken en ik vond het leuk. Ik ben blij dat er iemand is.”

Andere WK-spelers spreken hun vertrouwen uit

Andere voetballers hebben zich tijdens het WK in Qatar uitgesproken over hun christelijk geloof. Velen zijn lid van het Ecuadoraanse team Ze organiseerden bijbelstudies in hun hotelkamers.

Ook de Engelse sterspeler Bugayo Saka heeft uitgelegd hoe De Bijbel lezen is belangrijk Hij moet gefocust zijn temidden van de druk om te slagen.

READ  Het in Nederland gevestigde PHIX haalt € 3 miljoen op; Ze verhuizen naar een nieuw gebouw en breiden hun diensten uit

Dit verhaal is de eerste verscheen bij Evangelical Focus en hier opnieuw gepubliceerd met toestemming.