mei 2, 2024

Groenhuis

Groenhuis is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Fae Farm recensie (Switch eShop)

Fae Farm recensie (Switch eShop)

Vastgelegd op Nintendo Switch (handheld/ongebonden)

Laten we er niet omheen draaien. Je bent hier omdat je waarschijnlijk verlangt naar een nieuw landbouwspel in je leven. Sterker nog, je hebt de meeste ervan waarschijnlijk al gespeeld, van Stardew tot Harvestella, en je bent waarschijnlijk meerdere keren verbrand door games die je niet hebt gespeeld. volledig krab jeuk Nu wil je weten of Fae Farm, een van de meest veelbelovende landbouwspellen van de afgelopen jaren, de hype waarmaakt.

Het korte antwoord: speciaal. Het lange antwoord: deze recensie.

Laten we beginnen met de lof – die zijn er genoeg – Fae Farm is absoluut fantastisch. Je zou kunnen denken dat de trailers een beetje op My Sims lijken of op zo’n mobiele game-advertentie waarin oma iedereen vermoordt, daar zijn we het mee eens, maar in actie is Fae Farm prachtig. Kleuren bloeien uit elke centimeter van het zorgvuldig met de hand getekende landschap, en hoewel de karakterkunst de kant van het minimalisme neigt, werkt het goed, vooral als de game in de handheld-modus wordt gespeeld. De ontwerpen voor het eten, het decor en de monsters zijn allemaal zo cool en slim dat ze bijna tijdloos en illustratief lijken, net als een Beatrix Potter-boek. Het is een waar genot om naar te kijken.

Fay Farm recensie - screenshot 2 van 5
Vastgelegd op Nintendo Switch (gedockt)

Als je een van de Rune Factory-spellen hebt gespeeld, weet je min of meer hoe het spel zelf verloopt. Sommige vreselijke milieuproblemen (draaikolken, doornen, giftige gassen, enz.) belemmeren de voortgang, dus je zult dieper in de kerkerachtige gebieden moeten graven om de oorzaak van dit probleem te vinden. Je moet grondstoffen, geld, lokale gewassen, materialen voor het maken van drankjes, gereedschapsupgrades en voedsel verzamelen om te overleven in de kerkers; Dan, als de klok elf uur slaat, is het tijd om naar huis te gaan en te slapen. Afspoelen en herhalen.

Het is het gedeelte ‘grondstoffen, geld, gewassen en materialen verzamelen’ dat het grootste deel van het spel uitmaakt. Tussen het verbouwen van gewassen, het ontdekken van nieuwe gewassen, het fokken van dieren en het beheren van een steeds groter aantal boerderijgebouwen en werkbanken, zal jouw baan zeker iets voor je zijn. Wat je niet nodig hebt, kun je op de markttafels in het stadscentrum zetten, waar het van de ene op de andere dag wordt verkocht; Al het geld dat u verdient, kan op dezelfde markt worden uitgegeven, meestal aan woninginrichting.

READ  Willekeurig: Oh oh, het lijkt erop dat het Steam- en Switch-deck één ding gemeen hebben

Maar huisdecoratie is eigenlijk, in het geheim, een essentieel onderdeel van het spel. Bepaalde meubelstukken verhogen je gezondheid, uithoudingsvermogen en manabars, waardoor je verder de mijnkerkers in kunt gaan en meer spreuken kunt uitspreken. Zoals de naam van het spel doet vermoeden, is er nogal wat fantasie waarmee je moet omgaan (hoewel ze pas na de eerste twee lange hoofdstukken verschijnen) en magie is overal. Mana is de valuta die je uitgeeft om krachtige itemvaardigheden te gebruiken, zoals het vergroten van het bereik van je gieter, en het is ook de manier waarop je aanvallen uitvoert tijdens het vechten tegen Jumbles, prachtig ontworpen levenloze objecten die tot leven worden gebracht en die je reizen naar de Mine-Dungeons teisteren.

Fay Farm recensie - screenshot 3 van 5
Vastgelegd op Nintendo Switch (gedockt)

Als dat klinkt als veel om mee om te gaan, dan is dat ook zo. Ons archief bestaat al meer dan 40 uur, en wij Nog steeds We zijn nog niet aan het einde van het spelverhaal gekomen, omdat er nog veel te doen is. Er is een werkbank voor alles: erts smelten, hout hakken, koken, voedsel hakken, conserven maken, drankjes maken, edelstenen polijsten, zaden maken, stoffen maken, ingrediënten voor drankjes maken, drankjes maken, honing maken en zegels maken waarmee je naar een specifieke kerkervloer. Er is ook jacht op beestjes, vissen, schelpen verzamelen, ingrediënten verzamelen, en… de lijst gaat maar door.

Het is in zoveel systemen dat de eerste ondergang van Fae Farm verschijnt. Er zijn gewoon zoveel dingen om bij te houden. Naast de vele crafting-stations zijn er ook taakmissies voor bijna elk van hen, evenals verschillende biomen met verschillende soorten hout, ertsen, wezens en gras. Er zijn verschillende seizoensgewassen die je kunt maken, en er zijn minstens vier verschillende boerderijen om te ontgrendelen, wat niet slecht klinkt totdat je beseft dat elke boerderij zijn eigen boerderijgebouwen heeft. Dat je niet kunt bewegen, dus je moet ze allemaal elke dag bezoeken. Geen wonder dat onze boer altijd moe is ondanks het eten van vijf gebakken aardappelen per uur.

READ  Metal Gear Solid vergrendeld op 30 fps op PS5, PS4 Master Collection

Zeker, sommigen van jullie hebben waarschijnlijk gelezen over de enorme stapel dingen om te doen en te glimlachen. En wij nemen het je niet kwalijk! Het kan leuk zijn om een ​​miljard kleine systemen te beheren. Maar we voelden ons er soms een beetje overweldigd door, en we hadden nooit alles onder controle.

Fay Farm recensie - screenshot 4 van 5

Maar de ontwikkelaars maken het moeilijk om te klagen! Er zijn hier en daar een heleboel kleine aanpassingen die van Fae Farm een ​​relatief soepele ervaring maken, niet in de laatste plaats de automatische toolselector. Beweeg over de plant en hij schakelt automatisch over naar de gieter; Ga naast een steen staan ​​en deze verandert in je houweel. Je personage kan ook over de kaart springen en zwemmen, waardoor snelkoppelingen een makkie worden, of naar welke NPC ze kijken voor onberispelijke aanwijzingen. Je agenda houdt evenementen en verjaardagen bij, de takentracker vertelt je wat je moet doen en de agenda herinnert je aan alles wat je tot nu toe hebt geleerd. En dat hele gedoe over huisdecoratie als bron van je persoonlijke upgrades? Het is heel nieuw! Je kunt zien dat de ontwikkelaars er om geven, en dat doen ze ook echt.

Maar we houden de grootste bittere noot in deze recensie achterwege: het sociale aspect van de game. Het is… niet slecht, het is gewoon… dat is het niet Goed. Alle NPC’s zijn net zo interessant als een theedoek, met gerecyclede lijnen die zich elke keer herhalen als je ze ziet. Je kunt iemands vriend worden door simpelweg te luisteren naar die persoon die je voor de zoveelste keer bedankt voor iets dat je drie seizoenen geleden hebt gedaan. En vriendschappen doen niet eens iets. Ze geven je geen korting, komen niet bij je thuis voor thee, of wisselen zelfs vaak van gesprek.

READ  Deze camera legt 156,3 biljoen frames per seconde vast

Erger nog, de vooraf bepaalde romantische karakters, met alle emotionele complexiteit van een natte tekenfilm, zullen verliefd op je worden, of je dat nu wilt of niet. Je gaat met ze uit – en ze zijn kort en krachtig – maar je karakter is stemloos, en je luistert gewoon naar ze, meestal over hun zorgen, voordat je je bedankt voor het luisteren alsof je een keuze had.. Als je ervoor kiest om met een van hen te trouwen, krijg je een leuk feestje van ze, maar voor de prijs van 10.000 munten zul je ze af en toe op je boerderij zien rondhangen. Dat is het.

Fay Farm recensie - screenshot 5 van 5

De teleurstellend diepe socialisatie van deze game voelt als een kwaliteitsvermindering vergeleken met de schoonheid van al het andere. De game zelf is ook niet erg diep, maar maakt dit goed met een mooie breedte. Terugkomen van een drukke dag op de boerderij en een man die tegen me praat alsof we elkaar net hebben ontmoet, lijkt een behoorlijk gemiste kans.

Bovendien zijn er, zoals je mag verwachten van een game met zoveel systemen, enkele bugs bij de lancering, hoewel de ontwikkelaar, Phoenix Labs, echt uitblinkt in patches. Eén NPC heeft een permanent missieteken boven zijn hoofd, omdat hij met ons op date wilde, maar in plaats daarvan trouwde – wij absolute klootzakken. We konden ook geen vrachtcontracten voltooien, wat een van de belangrijkste manieren is om veel geld te verdienen, en we hadden ook een aantal lastige crashes, hoewel het automatisch opslaan ervoor zorgde dat we nooit veel vooruitgang verloren.

Al met al is Fae Farm echter een geweldige en doordachte toevoeging aan de landbouwgamebranche, met genoeg te doen waar je je lang mee kunt vermaken. Verwacht gewoon niet dat mensen interessanter zijn dan boerenkool.